w

Jak promować klub nocny czyli garść pomysłów

Jeżeli dotarłeś do tego tekstu to oznacza, że albo już jesteś właścicielem lub managerem klubu nocnego i stanąłeś w kropce, którą najczęściej jest spadająca frekwencja ludzi w lokalu. Lub też dopiero zastanawiasz się nad otwarciem własnego biznesu związanego z imprezą oraz alkoholem i szperając po sieci szukasz pomysłów.

Teoretycznie wszystko jest takie proste. Lokal jest. Światła są. Wszystkie odbiory techniczne są. Bar zaopatrzony. Tylko coś ludzi brak.

Na „dzień dobry” określ do jakiej grupy klientów chcesz dotrzeć. To będzie definiować twoje wszystkie działania. Jakiej muzyki słuchają, jak się ubierają, co pija najczęściej, itp. ZWIEDZAJ konkurencję, podpatruj rozwiązania, ale staraj się je ulepszać, lub wdrażać w innej formie. Trochę klubów na planecie Ziemia już było… Po prostu do każdej grupy można dotrzeć innymi środkami.

To poniżej to tylko i wyłącznie dla wzrostu Twojego zaangażowania. Matinée Amnesia Ibiza.

Zacznijmy od kanałów informacji w XXI w.
Twój podstawowy kanał w  większości przypadków to FB i strona WWW + coraz częściej Instagram (czasem też Twitter).

Problem polega na tym, że prawie 50% klubów nie ma strony WWW, kolejne 30% ma, ale jej nie uzupełnia. Po prostu wszyscy kilka lat temu byli tak zauroczeni możliwościami i szybkością komunikacji na FB, że dosłownie porzucili nawet podstawowe WWW. I nie rozwinęli u siebie umiejętności stałej kontroli i generowania treści na FB.

Owszem wrzucą info o imprezie, raz na tydzień, a potem dorzucają zdjęcie:

  • drinka znalezionego w internecie
  • kot z komentarzem: TO JUŻ PIĄTEK
  • teledysk zgodny z gustem wrzucającego

Reklama klubu niskim kosztem

Kilka pomysłów jak wzbogacić twój kanał na FB materiałami związanych bezpośrednio z twoją działalnością.

Zdjęcia klubowiczów z imprez rozkręciły nie jeden klubowy FB, początki mogą być skromne, ale ludzie szukający swoich fot równocześnie mają okazję zapoznać się z innymi materiałami, dobrym zabiegiem jest też przekierowanie na WWW.

Działa to tak: wrzucasz 3-4 zdjęcia na FB z informacja i linkiem przekierowania na swoją galerię na stronie WWW. Dlaczego? po prostu ilość informacji na kanale ściany FB szybko ulega takiemu oddaleniu od punktu gdzie wrzucasz zdjęcia, że informacje o np.promocjach mogą po prostu utonąć w natłoku innych danych.

Filmy promujące wydarzenie lub lokal. Skoro wydajesz już na to pieniądze to niech to nie będzie kolejna pompatyczna reklama mówiąca, że jest suuuper. Korzystaj z bieżących trendów w mainstream. Ganagam Style Psy? Harlem Shake? Pharrell Williams Happy. TO DZIAŁAŁO. Metodę już znasz na sprawdzonych przykładach.

Fachowo nazywa się to marketing wirusowy jest najczęściej nadużywanym słowem w reklamie. Fakt posiadania filmiku to połowa pracy. Potem ślesz go na lokalne fora, portale, prosisz wszystkich znajomych o udostępnianie, wrzucasz gdzie się da… i to naprawdę odpala.

Masz na barze barmana? Jeżeli nie zatrudniasz tylko studentów nalewaczy piwa to ta osoba jest kopalnią materiałów. Zdjęcia drinków przygotowywanych na barze, krótkie filmiki z omówieniem alkoholi i drinków lub pokazanie krok po kroku jak taki drink powstaje, jeżeli osoba przygotowująca dysponuje jeszcze elementem fizycznej urody to stanowi wartość dodaną(nie raz i nie dwa ładne barmanki kręciły obrót).

Namów rezydenta żeby z Twoich imprez nagrywał sety. Taki mix klubowy pozwala innym usłyszeć jaka muzyka gra u Ciebie i w pewien sposób może być pierwszym kontaktem klienta z lokalem.

Plakaty na imprezy (nie, śmieszne zdjęcie z opisem jest po prostu kiepskim rozwiązaniem), które wrzucasz jako promocję do sieci, zastanów się co na nich ma być:

  • data imprezy
  • informacja kto gra oraz jaki typ muzyki będzie na imprezie
  • stopka z godziną rozpoczęcia i danymi dodatkowymi jak cena wstępu, selekcja, dane do rezerwacji

Wiedziałeś, że na FB można wcisnąć swoje menu z lokalu? Można.

Prosta strona www

A strona internetowa? Skaczemy po zakładkach:

  • Nadchodzące imprezy
  • Menu
  • Galeria wnętrza
  • Galeria z imprez
  • Kontakt i rezerwacje (świetnie gdyby dało się rezerwować miejsca online z płatnością)
  • Oferta (na urodziny, imprezy firmowe, itp.)
  • Rezydenci (kto grał, co grał, jak grał, w skrócie spowodowanie, że osoba za Dj-ką jest indywidualnością, a nie indywiduum).
  • Sety (możliwość przesłuchania kawałków konkretnego Dj luz z konkretnej imprezy)
  • Linki do kanałów społecznościowych
  • Promocje lub/i karty klubowe
  • Możliwość zapisania się do newslettera w wersji mail lub sms.
  • Regulamin klubu


UZUPEŁNIAJ! Niech ta strona funkcjonuje. Co z tego, że masz fajne promocje jak nikt o tym nie wie. Jednego przyciągnie zdjęcie, innego alkohol, a ktoś przyjdzie popatrzeć na pracę barmana.

Pomysły na imprezy i wydarzenia to mix, który możesz wykorzystać u siebie.

Cykle imprez w dany dzień. Disco Polo? 80’s&90’s? Rockoteki? PRZYPOMINAM: Rozpoznawaj otoczenie klubowe wokół siebie i swoje okolicy.

Promocje dla studentów.

Zapraszaj lokalnych artystów i/lub zespoły.

Promuj karty członkowskie i Happy Hour. Niech część promocji będzie „lepsza” dla kobiet. Po prostu warto inwestować w zwiększoną obecność kobiet w lokalu. Panowie pojawiają się wtedy automatycznie.

Karaoke.

Ligi sportowe – piłka, billard, motocykle. Kibice szukają miejsc gdzie wspólnie mogą przeżywać emocje. To samo dotyczy lokalnych zespołów.

Imprezy dla Pań, Panów lub Singli. Speed dating.

Muzyka na żywo. Zespół, albo wmieszanie w muzykę DJ-a dodatkowej osoby używającej saksofonu, bębnów, skrzypiec, bębnów(Live Act, opcji połączenia z muzyką klubową i nie tylko jest naprawdę sporo).

Imprezy dedykowane dla konkretnej grupy zawodowej: strażacy, pielęgniarki, elektrycy lub konkretnej szkoły, uczelni, itp.

Quizy Pubowe.

Imprezy połączone z nauką tańca.

Stand-Up.

Imprezy lub wydarzenia połączone ze zbiórkami pieniędzy na jakiś cel.

Użycie jako elementu przyciągającego możliwości grania na konsolach.

Jedzenie, nauka jedzenia, lub catering danego typu na imprezie: pizza, sushi, grill, burgery,TexMex, indyjska.

Body Sushi lub Body Painting.

Dodatkowo rozejrzyj się po lokalnych mediach czy część z nich nie oferuje darmowej możliwości ogłaszania imprez w jakiegoś typu kalendarzach czy rozpiskach co się dzieje na mieście. Warto skontaktować się z lokalnymi blogerami lub  samorządami studentów.

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ładowanie…

0

Co myślisz?

Napisane przez Iwo

12 TOP filmów Bielsko Biała

Ankieta: Jak się imprezuje w Bielsku Białej?